ПОРЯДОК ВІДНОВЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО
Благодійною організацією “Благодійний фонд “Право на захист” розроблено інструкцію щодо порядку відновлення документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно.
Відповідно до загальних засад цивільного законодавства право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Під нерухомим майном, речові права на які підлягають державній реєстрації, розуміється:
– об’єкт житлової й нежитлової нерухомості (будинок, квартира, офісне, складське приміщення, гараж тощо);
– земельна ділянка;
– підприємство як єдиний майновий комплекс.
Нерідко, особливо під час евакуації із зони активних бойових дій, виникають ситуації, коли оригінал документа, що підтверджує право власності на нерухомість, загублено чи зіпсовано.
Варто пам’ятати, що втрата відповідного документа не означає втрату права власності.
За загальним правилом, у разі втрати або зіпсування документа, суб’єкт, що видав такий документ, може видати його дублікат. Дублікат документа має таку ж юридичну силу, як і оригінал.
Детальніше з інструкцією можна ознайомитися нижче ⤵️