ПОВІДОМЛЕННЯ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про результати проведення громадського обговорення проекту рішення Углянської сільської ради
«Про перейменування Углянського навчально – виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти - заклад загальної середньої освіти I ступеня» «Первоцвіт» Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області».
Відповідно до ст.13 Закону України «Про місцеве сам самоврядування в Україні», статті 1 Закону України «Про звернення громадян», Положення про проведення громадських слухань, повідомляємо, що на період з 05 січня 2022 року по 04 лютого 2022 року було організовано громадські обговорення , щодо врахування громадських інтересів відносно проекту рішення Углянської сільської ради «Про перейменування Углянського навчально – виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти - заклад загальної середньої освіти I ступеня» «Первоцвіт» Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області області.Пропонується перейменувати Углянський навчально – виховний комплекс «Заклад дошкільної освіти - заклад загальної середньої освіти I ступеня» «Первоцвіт» Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області області2) в Углянську початкову школу з дошкільним структурним підрозділом Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області.
Формат проведення громадського обговорення: у зв’язку із продовженням дії Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020р. №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом ARS-CoV-2» та забороною масових заходів, пропозиції приймаються в письмовій формі із зазначенням особи заявника за адресою: с. Угля, вул. Центральна,32. Публічне обговорення передбачає зустрічі на базі Углянського навчально – виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти - заклад загальної середньої освіти I ступеня» «Первоцвіт» Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області (90514, Закарпатська область, Тячівський район, с.Угля , вул. Колюшева, 2).
Громадські обговорення були організовані робочою групою та пройшли у період з 05 січня 2022 року по 04 лютого 2022 року. Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному сайті Углянської сільської ради.
У вересні 2017 року було прийнято Закон України ″Про освіту″, у січні 2020 року – Закон України ″Про повну загальну середню освіту″, нормами яких передбачено докорінне реформування системи освіти, що поставило перед органами управління освітою та керівниками закладів освіти нові завдання.
У результаті реформування система освіти громади має перейти в новий стан, який супроводжуватиметься істотними позитивними змінами в її організації і змісті, відповідатиме вимогам законодавчих нововведень, суспільства, особистісним запитам громадян.
Перш за все реформа освіти в Україні передбачає створення належної мережі шкіл, яка має забезпечити підвищення якості, створення умов для забезпечення територіальної доступності освіти, приведення до законодавчих вимог структури мережі закладів загальної середньої освіти, підвищення економічної ефективності функціонування закладів освіти.
Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу XII ″Прикінцеві та перехідні положення″ Закону України ″Про освіту″ переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність до законодавчих вимог здійснюється у терміни, визначені цим Законом (до 28 вересня 2022 р.).
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про освіту», здобуття загальної середньої освіти забезпечують:
- початкова школа - заклад освіти I ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує початкову освіту;
- гімназія - заклад середньої освіти II ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує базову середню освіту;
ліцей - заклад середньої освіти III ступеня (або структурний підрозділ іншого закладу освіти), що забезпечує профільну середню освіту.
Початкова школа, гімназія і ліцей можуть функціонувати як окремі юридичні особи або як структурні підрозділи іншого закладу освіти (зокрема закладу загальної середньої освіти I-II, II-III чи I-III ступенів). Ліцеї функціонують, як правило, як самостійні юридичні особи.
Заклад загальної середньої освіти, що реалізує освітні програми на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.
Відповідно до ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту», рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника.
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
Під час проведення громадського обговорення, щодо врахування громадських інтересів стосовно даного проекту рішення надійшли дві звернення , а саме :
-
Колективне звернення від педагогічного колективу Груниківського ЗЗСО I – II ступенів, які пропонували НВК «Первоцвіт «перейменувати на заклад дошкільної освіти, а початкові класи приєднати до Углянської ЗЗСО I-III ступенів та Груниківського ЗЗСО I-II ступенів.
-
Колективне звернення педагогічного колективу Углянського ЗЗСО I- III ступенів, які пропонували НВК «Первоцвіт « перейменувати на заклад дошкільної освіти, а початкові класи приєднати до Углянської ЗЗСО I-III ступенів та Груниківського ЗЗСО I-II ступенів.
За результатами громадських слухань та розгляду пропозицій і зауважень, робоча група з організації проведення громадського обговорення пропонує:
-
Винести проект рішення сільської ради «Про перейменування Углянського навчально – виховного комплексу «Заклад дошкільної освіти - заклад загальної середньої освіти I ступеня» «Первоцвіт» Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області» на розгляд сесії Углянської сільської ради.
Причинами неврахування пропозицій від педагогічних колективів Углянської ЗЗСО I- III ступенів та Груниківської ЗЗСО I – II ступенів, є наступні:
Згідно ст.32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення , реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ( зміни типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади або суспільства.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування закладів загальної середньої освіти повинно виходити з об′єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Показник наповнюваності НВК «Первоцвіт» є незмінно високим протягом тривалого часу, що свідчить про високий соціальний попит громади на освітні послуги на вказаній території.
Пункт 6 ч.1 ст.7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що бюджетна система грунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей , запланованих на основі національних цінностей і завдань, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягненням максимального результату при використанні визначеного бюджетного обсягу коштів.
Використання коштів державної освітньої субвенції та коштів місцевого бюджету на утримання одного учня в НВК «Первоцвіт» є нижчим ніж на утримання одного учня початкових класів в Углянському ЗЗСО I- III ступенів та Груниківському ЗЗСО I – II ступенів ., отже відповідає принципам , визначеним Бюджетним Кодексом України.
Тому, прийняття проекту рішення , винесених на обговорення є важливим та необхідним управлінським кроком , який має під собою соціальні та економічні підстави.